My Craftbarn



Friday, November 14, 2014

My 1st. entry as a DT on Card and Scrap.

Hi there sweet friends / Hej kære venner,
The last few months has been pretty hectic, but now I´m finally over all the Baptism, funeral and birthdays and so on, (will come back to more about that in a later post) so now I hope to get into a more regular blogging here again.
Today I´ll show you my very first entry as a memeber of the DT on Card and Scrap for their challenge, which is: Make a christmascard or -box.

Den sidste måned har godt nok været ret hektisk, men nu er jeg endelig ovre både barnedåb, begravelse og fødselsdage o.s.v., (mere om det i en senere post her) så nu håber jeg, at jeg kan komme ind i en mere jævnlig blogging her igen.
I dag vil jeg vise jer mit aller første bidrag som medlem af DT på Card and Scrap til deres udfordring, som lyder: Lav et julekort eller -boks.

So here we go/ Så går vi igang her.
The front here is all made with stuff from my hidings here. The fan is cut with a Marianne die, and then I found the small mitives on the internet and just resized them to fit here to this die. In the corners and the bottom, I´ve used some garlands, that I found for dollhouses, and also the Danish hearts and cones are some miniatures, that I found in a magazine once and else just some bling from the hidings here too.
 Fronten af mit kort, som er lavet af ene ting fra gemmerne. Viften er lavet med en Marianne die, og så har jeg brugt nogle motiver, jeg har fundet på nettet og bare formindsket og klippet ud til at passe til dien. I hjørnerne og i bunden har jeg brugt noget fint gran guirlande, som jeg fandt til dukkehuse, og de små julehjerter og kræmmerhuse er også nogle miniaturer jeg fandt i et gammelt blad, og så ellers lidt bling fra gemmerne.
 Inside I´ve used some G45 paper from 12 Days of Christmas 8x8 pad, and then a heartdoily and a nice vintage heartpicture I had too, and on the edges I´ve used some gold stickles.
Indeni har jeg brugt G45 papirer fra serien 12 Days of Christmas en 8x8 blok, og så har jeg brugt en hjerteserviet med et gammelt vintage hjertebillede, jeg havde og som blev kranset af noget guld stickles.
 The lower side I´ve only added a white diecut with a Joy die, to create a writing space for a little private message, and some bling in all the corners ofcause.
Den nederste del har jeg kun brugt en udskæring helt i hvid med en Joy die, for at skabe et fwelt til at skrive en privat hilsen på. Og så selvfølgelig lige lidt bling i alle hjørner indeni også.
And on the back, I have as always my own stamp on a nice diecut, and above that I have a small wreath made with a very old Provo Craft die and added some red bling to show the berries. Unfortunately the glue wasn´t all dry, when I took these pictures, but the glue can´t be seen now, I promisse LOL.
Og bagpå har jeg som altid mit eget stempel på en flot udskæring, og ovenover den har jeg sat en lille krans, som er lavet med en meget gammel Provo Craft die, og så er der tilføjet røde sten til at ligne bærrene. Desværre var limen slet ikke tør, da jeg tog billederne her, men jeg kan garantere, at det ikke kan ses på kortet mere, det lover jeg LOL.

I hope, you like, what I made for this first entry here, and if you have any questions, please feel free to ask, and I promisse, I´ll answer as soon as possible.
Jeg håber, at I kan lide, hvad jeg havde lavet her til mit 1. indlæg her, og hvis I har nogle spørgsmål af nogen art, så endelig spørg løs, og jeg lover, at jeg vil svare så hurtigt, jeg overhovedet kan.

Have a wonderful day dear friends and lots of fun, and I hope to see a lot of you join us in the challenge on Card and Scrap too. See you there?
Hav en pragtfuld dag kære venner og forhåbentlig en masse sjov, og jeg håber at se rigtig mange af jer deltage med os i udfordringen hos Card and Scrap også. Ses vi der?

Til we meet again/ Til vi ses igen
Biiiig warm hugs/  Knuuuuuzer
Maryann

12 comments:

Karina Beck said...

Flotte kort, du har lavet.
Tak for dine altid søde kommentarer Maryann.

paperpapier said...

congrats to you Maryann for being one of the Card and Scrap dt! The papers are gorgeous and the Marianne fan die cut is awesome.
hugs,
Heaney

Ann Weiss said...

Flotte kort :)

marie said...

Wow Maryann Lovely 1st entry into the dt for card and scrap just love the fan on the front you done a lovely job hun congratulations have a great weekend warm hugs Marie

KFE Design said...

Super flot - det viftekort er da bare fantastisk.

Gitte said...

Skønt julekort.
Jeg siger også tak for alle dine skønne kommentarer. :-)

Wildehilde said...

Wouwwwww!!!!I LOVE!!!!!!!!what you created again,Sweetie!!!!! That`s so stunning!!!!You did a great Job again Maryann!!
Wish you a very nice Week ;-))


Big Hugs
Hilde

nedergaard ( Lissy ) said...

Rigtigt flot entre hos Card and Scrap

og jeg siger også tak for dine altid søde ord hos mig


God eftermiddag til dig

Inger Harding said...

Stort tillykke med din DT job Maryann!
Super flott kort og vakkert pyntet! Mange fine detaljer.
Ha en riktig god weekend.
♥ klem, Inger

pojjo said...

Thanks for the sweet comment on my card in the piondesign blogg, det gjorde mig glad :-) kram Johanna "pojjo "

Decosse's Dynamite Doodles said...

Wow Maryann, this is beautiful. Just popping over to say thank you so much for your continued support and to also wish you and your family the very best this holiday season. I hope that 2015 is better for you in all ways!

Cheers,
Lisa

Desire Fourie said...

I know its a bit late but huge congrats on your design team position. Its so well deserved and your Christmas creation is just soooo festive. Love all the little details to feast on.
Hugs
Desíre
{Doing Life – my personal blog}