My Craftbarn



Sunday, April 20, 2014

HAPPY EASTER and my eastereggs for the girls.

Happy Easter dear friends/ Rigtig god påske kære venner,
 First I want to thank all of you for all the wonderful and sweet comments here on my last entry.
Først vil jeg gerne takke jer alle sammen mange gange for alle de virkelig søde og herlige kommentarer til mit sidste indlæg.

It´s been a while here again, I´m afraid, but for some reason my life has just been really hectic here, and I almost can´t follow it my self LOL.  As you all know, I´ve recently been joining  a couple of new ventures in the scrapworld, and as you all also very well know, I´m just NOT  very good at all new technic, so it takes me a while to find out about all these new features and keep them apart from each other, besides my house has litterally been like an international airport here the last week, so every time I start on something, I have somebody comming, and have to leave it again, but now I hope, that I can finish this before somebody shows up here again LOL, but it unfortunately also means, that I haven´t got all done, I wanted and need to get done, but I have managed to finish the girls "easteregg" thoug, so here they comes:

Der er gået noget tid her igen, er jeg bange for, men af en eller anden grund har mit liv virkelig været hektisk her på det sidste, så jeg snart ikke selv kan følge med heller. Som I ved, begyndte jeg her forleden på et par nye eventy i scrap verdenen, og som alle også kun alt for godt ved, er jeg bare SLET IKKE god til at det der med teknik af nogen art, så det tár mig desværre noget (lang) tid at lære alle de nye ting, og bare at finde rundt i dem alle og holde adskilt hvad der hører til hvad og finde rundt i de problemer som opstår, eller som jeg får skabt he he. Derudover så har mit hus bare været som en international lufthavn her den seneste uge, så hver gang, jeg begynder på et eller andet, kommer der nogen, så jeg må gå fra det igen, så nu håber jeg bare, at jeg kan nå at gøre dette indlæg færdigt, før nogen dukker op igen LOL. Desværre betyder det også, at jeg bare overhovedet ikke har fået alt det gjort som jeg gerne ville eller skulle há haft færdigt, men det er dog lykkedes mig, at få pigernes "påskeæg" lavet færdige, så de kommer her:

We use to give the grandkids easteregg until the year they´re confirmated, so this year there was only 4 to make for, hence the 4 boxes here:
Vi plejer at give børnebørnene påskeæg indtil det år, de skal konfirmeres, så i år er der kun 4, hvorfor der også er de 4 æsker her:
 All the boxes are decorated with beautiful vintage Easter images, and tags with each their initial on one side and an image on the other, that I´ve got from a sweet Norwegian lady gunnvor Karita who´s sharing the most beautiful vintage images of all kind all the time, all for free on her blog here:  http://wingsofwhimsy.wordpress.com/2014/04/
Alle æskerne er dekoreret med skønne vintage påske billeder og tags med hver deres initialer på den ene side og et sødt billede på den anden, som jeg har fået af en rigtig sød norsk pige, Gunnvor Karita, som deler de mest fantastiske vintage billeder og ting hele tiden kvit og frit på hendes blog her:   http://wingsofwhimsy.wordpress.com/2014/04/
 Here´s first Trines box with tag. / Her er først trines æske med tag.
 And here you can see, how I´ve made the hinges for the lids / Og her kan I se, hvordan jeg har lavet hængslerne til lågene.
 Trines tag front / Trines tag foran
 Trines tag back / Trines tag bagpå.

 Tascha´s box with tag / Tascha´s æske med tag.
 As the front of the tag is the same as Trines, I only show her back here /  Da Tascha´s front er den samme som Trines, viser jeg kun hendes bagside her.
 Simone´s box with tag / Simone´s æske med tag.
 Simone´s tag on the front / Simone´s tag foran.
 Simone´s tag on the back / Simone´s tag bagpå.
 Anders´s boks with tag / Andes´s æske med tag.
 Anders´s tag on the front / Anders´s tag foran.
 Anders´s tag on the back / Anders´s tag bagpå.
 And here´s all the boxes filled up / Og her er alle æskerne fyldt op.
And here they´re ready to go / Og her er de klar til afgang.

Except from these here, I managed to make one tutorial and upload to The Paper Crafter  here, where you can get the tutorial and the templates for it too. Only in Danish there, I´m afraid,  but I´ll upload it here in English later, if any of you are interested, then just let me know okay, but else I´ll save it til next year, as I had a few more, I wanted to share too, but as I said, unfortunately I ran out of time here.
Udover de æsker her, nåede jeg også lige at få lavet den ene tutorial færdig, og uploadet til The Paper Crafer her, hvor I kan finde både tutorial og skabeloner til dem på dansk. Jeg havde faktisk nogle få mere lavet, men løb desværre ud for tid, så det nu er lidt sent, men hvis nogen meget gerne vil há dem, cil jeg uploade dem senere, ellers gemmer jeg dem til næste år i stedet, så vi kan komme ud i lidt bedre tid, håber jeg. Men lad mig vide, hvad I foretrækker okay.

That´s all from me here todday, and I´ve only left to wish all of you with your families a very Happy Easter.
Det var alt, jeg havde til jer idag, og jeg har kun tilbage at ønske jer alle og jeres familier en rigtig God Påske.
Have a great time until we meet again here/ Há en herlig tid til vi ses igen her,
Biig warm hugs / Knuuuuzer
Maryann

21 comments:

Gitte said...

Hvor er de bare fine. Der er nogle børn der bliver glade.
God påske.

Ann Weiss said...

Sikke nogle skønne og personlige påskeæg!!
God påske!

Beth Norman said...

Oh so cute. I love your work; it's always so professional looking.

Karina Beck said...

Hold da op hvor har du været flittig !!
Flotte ting, du har lavet!

Astrid Maclean said...

Such gorgeous boxes all of them, and such lovely vintage images! I love how they are all similar and yet very individual! Fabulous and so beautifully and lovingly made!!! HAPPY EASTER!!!!

Unknown said...

Adorable candy boxes. Happy Easter to you and your girls.
Hugs
Anna

marie said...

Wow Maryann bet the girls was pleased with these you have done a gorgeous job here hun just love them all love to the very fancy lettering that you have stamped on the tags. Hope you had a wonderful Easter, we must catch up for a chat soon warm hugs

Lori said...

Such gorgeous boxes and tags! The prettiest images and so wonderful that the tags have their initials and are two sided!!

Annette / aka said...

Hold da fast hvor har du bare været flittig - og hvor er de fine.
Sikke glade børn der kommer ud af det !!!

nedergaard ( Lissy ) said...

Hvor er de bare fine og med en masse dejlige påskebilleder og skønne detaljer

Jeg har tænkt at efter den første konfirmation, kommer der fire mere, så jeg skal nok begrænse mig ;-))

Diane said...

Wow, what gorgeous boxes all of them, and the lovely vintage images. All your Easter designs are fabulous.

Hugs Diane

Unknown said...

Hi my lovely friend across the miles...wow wee these are just stunning, love each and every one of them...thanks you for always commenting, a real friend indeed.xxx

Mona Pendleton said...

Beautiful projects! Love all the vintage beauty!

Stamping With Bibiana said...

those boxes are wonderful. I loved the vintage tags specially the rabbit ones, my favorites. No worries, we ll are so busy that time is missing, we would love to be creating and in our blogs and the internet all day long, unfortunately we have other things going around :) hugs bibiana

Anonymous said...

Wow!!! I can't believe how you took my images and combined them in such a STUNNING way!!! I'm totally in love :-) And how lucky that all 4 kids had their letters in the set...:-D

Were you able to print the tags on opposite sides of the paper, or did you print 2 sheets and then sandwich cardboard in between? I really fancy the idea of combining two sets of tags like that, think I might have to start designing pairs from now on...lol

Great job, I love the results soooo much!!! :-D

Love&Light
Gunnvor Karita

Desire Fourie said...

Oh wow these are stunning little Easter treat boxes. Each with its own unique character and so gorgeously vintage too.
Hugs
Desíre
{Doing Life – my personal blog}

Bodil said...

Håper du har hatt en fin Påske :) Tiden går jo så fort at jeg rekker jo nestenikke annet enn å lage mine dagboksider. Men har nå fått tatt en liten bloggrunde.
De Påsketingene du har lagd her var skikkelig fine og det var nok noen glade barnebarn tenker jeg :)
Ha en riktig god helg :)

Decosse's Dynamite Doodles said...

These boxes turned out stunning. Another fabulous job my friend!

Hugs,
Lisa

Inger Harding said...

Wowwwww these are all stunning Maryann!!!
Beautifully designed! I like :)
Have a nice week :)

♥ Hugs, Inger

Dortesjs said...

aww love it all so so sweet. hugs

Pam Sparks said...

Beautiful Easter boxes Maryann! TFS!