My Craftbarn



Wednesday, November 13, 2013

I´m still alive, even it´s been a bit crazy here lately.

Hello there dear friend,
Sorry it has again been a while, since you heard from me, but that crazy health, I´m dealing with, have a way of kicking me, every time I think, that now it´s finally all over and going soo fine, then something just seems to pop in right away, so if it´s not one thing, it´s another LOL. I have just been bragging about how well it´s been going here the last couple of years, and I finally had my eyesurgery, because it had been 2 years now since my last infection, but not as soon as I had it over and done with, the infection hit again. I suddenly got a huge abscess in my left breat, so they thought it was a lump, but thanks god, it was "only" an really nasty abscess, as if that wasn´t enough, but I was sent to the hospital a couple of times here again to deal with it, and it finally bursted, so it gave some relief, but it also cost me a few more weeks on very heavy antibiotics here again, and I admit, my energy level has been almost equal zero here the last many weeks, but now it finally begin to go much better again, so I can hopefully soon get back to normal days here again, as soon as I get caught up a bit on all that I´m behind with here now, which unfortunately is quite a bit. And I´m very aware, that I owe soo many of you some answers to sweet mails, I´ve recieved, and I promisse, I will get there eventually, but things just don´t goes too fast here right now, and there´s also still all the everyday things to care about too, but I´ll get there soon, I promisse.

Sorry venner, jeg ved godt, at det nu igen har været så længe, hvor I ikke har hørt fra mig her, men det åndsvage helbred, jeg må trækkes med her, har det med, hver gang jeg tror, at nu er det endelig alt sammen et overstået kapitel, så stikker det sit grimme fjæs frem igen, så er det ikke det ene, så er det det andet.
Nu havde jeg lige pralet sådan med, at nu var det helt sikert overstået, for nu var det over 2 år siden den sidste omgang, og jeg fik endelig opereret min stær og skulle rigtig til at nyde det igen, men ikke så snart var det overstået, før en infektion brød ud igen. Jeg fik pludselig en kæmpeknude i det venstre bryst, som bare groede helt vildt og gjorde virkelig onddt, men da jeg lige havde fået årets mamografi syntes jeg jo de burde kunne se det, hvis der var noget, men havde endnu intet hørt, så måtte til lægen, som gik helt amok og sendte mig på hospitalet akut samme dag, og blev da også undersøgt og de fremskaffede resultaterne fra mamografien, som ikke viste noget, så de gik jo så igan, og kom frem til at det da heldigvis "kun" var en kæmpe stor beskidt byld, men for pokker hvor gjorde det godt nok ondt, men da den sad lige ind gennem vorten kunne de ikke lige skære den op, så jeg måtte i antibiotika behandling og lade det gå sin gang, så det blev en længere omgang med noget ret hidsigt antibiotika, fordi jeg har den lange forhistorie med rigtig grimme infektioner, så det blev til nogle ture til hospitalet og en lang periode med medicin, så der har godt nok ikke været energi overhovedet til ret meget andet, så det er ikke meget, jeg har fået lavet her de senere uger, er jeg bange for, kun lige det, der skulle bruges ellers intet. Men heldigvis sprang den da endelig af sig selv, så det lindede en hel del at få noget ud, så nu går det meget bedre igen, og forhåbentlig får jeg også indhentet noget af alt det, som jeg er bagud med her. Jeg ved godt, at jeg skylder mange et svar på søde mails og beskeder, og jeg skal nok få det gjort efterhånden, det lover jeg, men energi niveauet har godt nok været ret lavt, må jeg indrømme, men vi når det lidt efter lidt kan jeg love.

I have only made a very few things here, as I said, and one of them is a chocolatecard fro Trine, who celebrated her birthday here last friday, where she turned 7. She just absolutely love chocolate, so it was an easy choise, when I had seen a lot of people made these, and as we had participated in a bigger birthdaygift with her mum and dad too, it kind of gave her a little gift more, so she didn´t feel we came all emptyhanded, because she had already got the gift earlier, so there was a plate of chocolate inside the card as well. Hope you like it.

Som sagt er det ikke blevet til meget, jeg har fået lavet her på det seneste, men jeg har da fået lavet et chokoladekort, som er så populært her for tiden, til Trine, som fejrede sin 7 års fødselsdag her i fredags. Hun er helt vild med chokolade, og da vi var sammen med hendes forældre om en større gave, så lavede jeg et af dem og kom en stor plade chokolade indeni også, så hun ikke følte, vi kom helt tomhændede, nu da hun havde fået gaven tidligere. Håber I kan lí det.




 This is the chocolatecard, I made for Trines birthday.  Her er chokoladekortet jeg lavede til Trines fødselsdag.
 And these are some small parchment tags I made for  an adventswap we have on Scrapsisters forum. They were colored earlier, so I just finished them of here now.
De her er Pergamanotags, som jeg havde malet tidlifere og bare gjorde færdige til en adventswap på Scrapsisters forum.
 And these next pictures are just the same closer up.  Og de næste to billeder er de samme bare tætterre på.

That´s all from me here today, I have a bit more, that I´ll try and share with you one of the next day, I hope.
Have a wonderful day and lots of fun til we meet again.

Det var alt fra mig her idag. Jeg har lavet en lille smule mere, men det vil jeg vise jer en af de næste dage, håber jeg. Há en rigtig god dag og maser af sjov også, til vi ses igen.
Biiiiiiiiig hugs/ Knuzzzer 
Maryann

9 comments:

Vivi said...

Øv, sikke noget med det helbred - men rart at høre det går bedre med dig. Nu står julen jo snart for døren, så jeg håber du bliver helt frisk til den tid.
Knus Vivi

kortmager said...

Pergamo - det har jeg lavet engang for en del år siden... nu hvor jeg ser det, forstår jeg ikke, hvorfor jeg egentlig holdt op igen... har stadigvæk tingene, men farvekridtene er indtørret... øv. Søde tags!!!
Ønsker dig go bedring - håber du nu bliver hurtig frisk igen!

Gitte said...

Øv det lyder ikke rart med dit helbred. Håber at du er ved at være ovenpå igen. Super flotte ting du har lavet.
Pergamano har jeg jo også lavet i mange år. jeg har også stadig det hele. Men tiden er ikke altid med mig. :-)

Mutte said...

Flotte kort og tags. Rigtig god bedring

Mette said...

Sikke en omgang du har været igennem, pu-ha...håber du bliver helt frisk inden juleræset starter :-)
Fine ting du har lavet...rigtig god bedring herfra

marie said...

Well sweetie so pleased your still alive, was beginning to worry when there was no replys to my emails. Glad to hear hun that your finally on the mend, even if your way behind again first you got to get well.Sure Trine loved her chocolate card, and better still what was inside ha ha your little tags are cute too! have a good day and don't over tire yourself and what ever you do have fun!

Brenda Brown said...

So sorry to hear that you have been so poorly, it must have been a worrying time for you, but happily you are now back on the road to recovery. Love your chocolate card and sweet tags.
Get well soon.
hugs {brenda} x0x

Annette / aka said...

Nu kan jeg endelig komme rundt på bloggene igen, og så ser jeg et (sjældent) indlæg fra dig.....juhu....
MEN, MEN....sikke de en omgang du har været igennem og er stadig i gang med. Det lyder godt nok ikke rart med den byld, men når det nu skulle være, så var det jo godt, at det KUN var en byld...hvis vi skal finde lyspunkterne.

Dejligt at du får scrappet igen, og dit chokoladekort er bare så fint. Og en god ide som "erstatningsgave" . Det er også rart at have noget med....selv om man er med i fællesgave.
Dine juletags er bare søde og i dejlige farver.

Jeg vil lige benytte lejligheden til at takke for alle dine rigtig mange, og rigtig søde kommentarer på min blog gennem lang, lang tid. Du er utroligt flittig på tasterne og altid så positiv og lyder glad......Det er altid dejligt med en hilsen fra dig. Så stor tak fra mig.

Rigtig god bedring med helbredet.
Knus.

Pia said...

så flot chokolade kort og så søde tags med mange fine detaljer og jeg siger som AKA tusind tak for søde kommentarer det er så dejligt at andre også synes om det man laver
Du må have god bedring og en dejlig uge